Pages

Wednesday, October 14, 2009

interbiu

Sakit badan aku tak abes lagi. Punya la tak selesa tdo dalam bas. Sampai KT pun tak sedar. Tak selesa tuh tdo, boleh tak sedar. Kalo selesa, balik KL balik aku gamaknya. huhuhu.

Semalam buat kali ke 3 dalam masa 2 minggu aku ulang alik KT-KL-KT. Pi attend interviu yang ntah paper tuh. Aku skang interviu dah tak rase pape dah. Perasaan takut n nerbes sumer tu dah hilang. Tak macam masa mula-mula interbiu dulu. Masa baru-baru lepas grad dulu. Prepare macam-macam. Study ntah pape sebelum interviu. Tapi yang pasti, apa yang aku study untuk interviu tuh, kompon derang tak tanye. Sengalkan derang.

Jumaat 2 minggu lepas, aku interviu kat Senselink, dekat Sungai Buloh. Interbiu tak sampai setengah jam, derang da kompon nak amik aku, dengan sedikit ujian yang derang bagi. Tapi bila dok pikir pikir, study keadaan geografi tempat tu, kemudahan di sekeliling dia, dengan tawaran gaji yang diberikan, aku tolak. Macam tak menguntungkan aku jer... Anyway, time kaseh kepada Senselink yang sudi membuang masa untuk interbiu aku.

Jumaat berikutnya, aku interbiu kat MMSC Learning, kat ngan Mines. Company cam okey. Tempat pun tak jauh dari Equine, kalo kompon kat situ leh aku duduk umah Yoe, Kad ngan Rizal. Ni tengah tunggu jawapan derang la ni.

Dan yang terakhir semalam, sepatutnya satu jer interbiu. Last-last jadi 2. Kredit tu Mr. Shahrun Nadzree kerana menjadikan bilangan interbiu aku bersamaan 2. Takde la sia-sia sangat aku amik cuti satu hari semalam. Satu aku interbiu kat IKRAM, dalam 25 minit naik moto dr Equine. Bagi aku dekat la tuh. Tapi cam tak berapa nak best jer kalo dapat pun kerja kat situ. Awek Kolej IKRAM ramai sangat, nanti takleh concentrate kerja. Yang satu lagi aku interviu kat Sentul ngan member Shawun, nama dia Yahya ya Fahmi(UTEM, Equine). Jangan tak reti eja.

Dan skarang aku sedang menyambung tugasan aku di opis Mitech seperti biasa. Bye.

0 comments:

Post a Comment