Pages

Monday, October 12, 2009

the 'lepak'ing history...

Pukul 12.45 minit pagi, selasa, 13 Oktober 2009. Baru balik dari aktiviti malam. Melepak.

Aku sebenarnya bukan la kaki lepak, dari dulu lagi memang aku bukan jenis alien yang suka duduk ramai-ramai kat satu-satu tempat berjam-jam lamanye dengan hanya meminum segelas teh'o limau gelas. Masa zaman-zaman uni dulu pun, aku lone ranger jer. Dinner sensorang, lunch sensorang, supper sensorang. Relax jer, wa xder hal. Yang ada halnya memember gua jer. Asal jer aku kluar sensorang derang kata aku pi dating la, tak join member la, itu la, ini la... nak buat camner, aku suka camtu. Tenuk tul memember aku nih, tak faham nilai estetika yang ada dalam diri aku yang baik nih...

Lepas uni, wa kerja KL(UOA, depan Aquaria), dari KL pindah ke Johor (Tebrau City), pastu balik ke KL balik, pastu pi Penang(Kepala Batas), balik sekali lagi ke KL, Selayang (Selayang, KL ke? cam Selangor jer). Takde sekali pun wa melepak ngan memember gua sampai 2,3 pagi. Baik kan gua....Oopss, masa kat Johor ada la sekali dua melepak ngan officemate, tapi tak sampai pkl 11.00 malam, sumer da balik da....

Dari Sengalmatic Conglomerate, wa resign, balik kampung. Kat kampung ni la sejarah lepak gua bermula... Dari seorang yang bersopan-santun, berakhlak mulia, berbudi pekerti tinggi dan baik hati, tiba-tiba wa jadi kaki lepak. Tapi lepak gua bukan menganggu gugat ketenteraman awam, bukan mengenyitkan mata pada aweks-aweks yang lalu lalang, tidak, tidak sama sekali.

Lepak gua dipenuhi ilmu, perbincangan isu semasa, nasihat, maklumat dan kadang-kadang jer lah keluar isu-isu sensitip seperti kawen dua(bagi yang dah kawen), aweks-aweks (Muslimah dol, bukan awek baju ketat nih..) yang masih single untuk di tackle(bagi yang bujang). Tapi bukan selalu la. Hari-hari jer.

Jadi wa rase, lepak wa ni, lepak yang bagus untuk dilepakkan, bukan sebarangan lepak. Maju la lepak untuk kedai Mezoh sekeluarga.

Ngantuk tahap tesenguk.... Bye

0 comments:

Post a Comment