Pages

Saturday, October 17, 2009

Apakah salah ku?

Tengah syok landing kat atas katil, tetiba henpon mahal aku berbunyi. Nombor jer yang ada, nama takde. Sape plak yang nak panggil aku interbiu nih, saspen tol...

Ku ingatkan henpon mahal tu membawa cerita gembira, tidak ropenye. Yang menelepon aku tu adalah salah seorang daripada 'menteri' di kampung aku, yang mana beliau turut terlibat dalam konspirasi menjadikan aku salah seorang 'orang penting' di dalam pentadbiran kampung aku. Beliau menyatakan hasrat (ayat cam orang nak masuk minang jer..) untuk berjumpa dengan aku. Bertentang 4 mata, campo spek mata aku lagi 2, jadi 6 kesemuanya. Jantungku mula ber dap dip dup di dalam dada, seumpama lagu dangdut yang pernah ku dengar dolu-dolu.

Oh.... tidak. Apa salahku. Ble dipikir-pikir, aku agak-agak burung gagak, ni mesti krisis kepimpinan aku ni, yang hanya berjawatan tapi tidak tahu melaksanakan. Perjumpaan yang sepatutnya berlaku malam tadi, telah ditunda oleh aku sendiri dek kerna aku terlalu sibuk mengalahkan Haji Wahid Endut, menghadiri jemputan kenduri kawen adik Masdo(Bukan nama sebenar).

Jadi aku tidak dapat la memberitahu korang apakah sebenarnya yang bakal dibincangkan oleh aku dan menteri tersebut, kerna kejadian itu belom lagi berlaku. Macam mana aku nak bercerita kalau ianya belum berlaku. Bongok tol....

Nanti la aku citer, kalo terjadinye perjumpaan itu sepertimana yang dirancang pada malam ini.

Jantungku terus berdap dip dup. Menarikan irama dangdut. Mestila dap dip dup. Kalo senyap jer, tu tandanya aku da mati la....

Photobucket

Aku, Sudin, Angin dan Cita-cita kurus ku.... ( Takde kena mengena dengan cerita di atas)

0 comments:

Post a Comment