Pages

Tuesday, May 24, 2011

Bersih 2.0 Jogging Series

Sejak pengumuman Bersih 2.0 akan diadakan, aku melancarkan satu program iaitu Bersih 2.0 Jogging Series, anjuran aku, peserta aku, urusetia aku, urus tak setia pun aku. Jadi takde sape boleh komen pape pasal program yang aku buat nih. Bukan senang la nak mula program ni, sebab, sejak aku accident tahun lepas, aku dah lama giler tak kluar bermain atau bersenam. Yang last aku ingat panjat bukit beso, tu pun separuh jer, kaki yang bekasan accident tuh, cam nak tercabut jer rasenye. Pastu takde dah aktiviti laksa yang dibenarkan ke atas kaki ku, sehinggalah 2 hari lepas aku mula berjoging terhencot-hencot di perkarangan Masjid Kristal.

First day, round pertama, aku rasa cam nak pitam, anak tekak ni geli-geli jer, cam nak terkeluar isi perut. Namun ku tahan jua sehigga round ke 3. ayat dah cam novel cinta, geli aku baca. Hari kedua, rasa mual-mual nak terkeluar isi perut tu da takde da, steady jer 5 round. Hari ketiga aku ada musorat sampai maghribi. jadi takdelah kejadian joging pada petang tesebut, hari ini tak tahu lagi, tengok keadaan semasa aku petang nanti.

Kemuncak harapan aku untuk Bersih 2.0 Joging Series ni, supaya aku dapat menurunkan berat badan aku yang memang dah sedia berat nih, pastu aku boleh paka jeans-jeans belaan aku yang makin mengecik tuh (masa aku beli dulu besar elok jer ngan peha and pinggang aku ) dan yang terakhir, aku boleh belari 2 jam non-stop dengan kelajuan yang teramat la laju. time kaseh.

0 comments:

Post a Comment