Pages

Monday, June 7, 2010

kenduri - kendaro

Dah lama tak mengarang kat blog aku nih.
Eh!!?
aku ada blog? terkejut.


Dalam situasi aku yang sangat-sangat tertekan nih, sempat lagi aku kuar berfoya-foya dengan bebudak senget di KL tuh. Bila fikir-fikir balik, takde gunanya layan jiwe yang sengsara nih. Bukan boleh settle problem pun. Jadi aku guna solution hapacrita, dia suruh aku baling dadu. .....

Takdelah.. gurau jer.

Malam tadi aku baru sampai ke Darul Iman nih. Penat nak mampos. Rase cam nak terkeluar biji mata aku tahan mengantuk masa drive tuh. Tapi nak tak nak, layankan jugak, pasal arini aku da kena masuk kerja. 3 hari aku berada di luar kawasan Dun Wakaf Mempelam. Pi kenduri sepupu aku sebenarnya, tapi ntah camner aku terlajak sampai kenduri Kak Watie plak, kat negeri yang ke sembilan, classmate aku masa kat KUTKM dolu. Kirenye pi kenduri kak watie tu bukan dalam perancangan aku la. Tak sengaja ter'plan' plak pi sana. Teringat tagline citer Ghost Ship, " The best plan is no plan ". Better camtue dari plan berminggu-minggu alih-alih tak jadi. Sakit jiwe jer.

Lepas ni banyak lagi kenduri yang kena pi, 2 hari lepas tu baru permulaan ke'kenduri'an. Apa-apa pun, tahniah kepada semua pengantin baru. Maaf kerana tak dapat hadir memeriahkan majlis kalian.

Jadual kenduri yang sepatutnya aku hadir untuk 2 hari lepas:

5 / 6 / 2010
- Kak watie - Negeri 9 (yang ni aku pi)
- Anum - Terengganu ( Belakang umah aku jer nih, tapi dah aku ada kat N9, camner aku nak pi, sorry la erk..)

6 / 6 / 2010
- Abu - Sepupu aku, Hulu Langat ( yang ni pun aku pi)
- Kak da - Sepupu, Terengganu - sorry...
- Azwan - KL - sorry....
- Afnan - Selangor - sorry...
- Hambali - Negeri 9 - sorry...
ada lagi ke yang aku tertinggal?

0 comments:

Post a Comment