Pages

Monday, November 9, 2009

Unforgettable moment....

Pada satu petang yang terang benderang....

Toeng-toeng, toeng-toeng, begitulah gamaknya bunyi apabila permainan badminton yang sedang dimainkan oleh 2 orang sepupu aku berlangsung.Aku plak sekadar melihat alien 2 orang tu bermain dari tepi rumah nenek. Salah satu tingkap umah nenek, betul-betul di kedudukan atas kepala aku dimana tempat aku berdiri, kiranya kalo saper-saper terjun dari tingkat tu, straight atas kepala aku la tempat kejatuhannya.

Tengah layan blues tengok permainan badminton tu berlangsung, dari kejauhan kedengaran.... srot,srot, sroootttt, sroooootttttt... Makin lama, makin kuat, makin dekat. Aku mula curiga dengar nada bunyi tersebut. Sekejap panjang, sekejap pendek, macam sesuatu sedang menyedut sesuatu...Jeng,jeng,jeng... Kupandang kiri, pokok bunga, kupandang kanan, basikal. Tiada satu pun benda atau makhluk yang boleh menghasilkan volume setinggi itu disekeliling aku. Jantung aku yang kejap tadi hanya berlari-lari anak, tetiba menambah speed dan momentum seumpama pelari pecut.

Srooot, srooooooootttttttttttttt, hakkkk~[diam seketika]~tuiihhhhhh....

Kecepekk... nyek nyek nyek.

Lendir hijau memukau mengalir di dahiku. Terus beralun ke mata kiri ku..

Kak Noliiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh, tidak. Donya ini sungguh kejam... Sepupu aku yang sengal lagi mereng telah menghamburkan hingusnya terus keluar melalui tingkap tadi, kenapa tidak diperiksa dahulu siapa di bawah ketika balingan itu dilakukan.... Aku, Aku yang berada di bawah itu Kak Noli oooiii...

Kelihatan 2 ekor tenuk yang tadinya sedang bermain badminton sedang ketawa terbahak-bahak dan hampir-hampir atau sipi-sipi lagi nak jadi tapir. Queen of the damn.

Headshot tu, korang apa tau.

8 comments:

  1. warne ijo lumut ke ijo rumpai laut?teringat aku kt jibam...hehe

    ReplyDelete
  2. unicorn : Pengalaman yoe, mg dok rajen kena...

    Azrin Aris : Dok tahu nok tulis citer mbde... hahhaha

    Cipan : Aku tak ingat da, warna ijau camner, aku agak-agak ijau-ijau suam camtu la

    ReplyDelete
  3. suke giler2 kt template blog ni..!!!
    sangat suke..! huhuh..
    owh,org ganu eh...ngeee..

    p/s : err, blog walking...heheh

    ReplyDelete
  4. kAkUnA_tHe KeLip KeLiP : tenkiu, tenkiu

    ReplyDelete
  5. aku rase mg ni pengotor tahap maksima.. huhuhu

    ReplyDelete
  6. bkn impak maksima ni azrin...

    ReplyDelete